top of page

על קללת ה"מינגי" כבר שמעתם?

המינגי הם ילדים מקוללים, 'ארורים', לפי האמונה התפלה של כמה משבטי עמק נהר האומו התחתון בדרום אתיופיה: האמר, באנה וקארה. קיימים מספר סוגי מינגי: ילדים שנולדו מחוץ לנישואין, או שהנישואין או ההריון לא בורכו ע"י זקני השבט; ילדים שהשיניים העליונות צמחו אצלם לפני התחתונות ; כאשר שן התינוק סדוקה ; הולדת תאומים.

במקרים כאלו עשויים זקני השבט להכריז על הילדים כמקוללים ודינם מוות. חששם של בני השבטים הוא שעקב הקללה, ומגעם של הילדים הארורים באדמת השבט, הרוחות הרעות ימיטו אסון על הכפרים, כגון רעב, בצורת, מחלות ומוות, וזאת כל עוד הילדים המקוללים מטמאים את הכפר. עקב כך הילדים מורחקים ממשפחתם, מורעבים למוות או מוטבעים בנהר, או באמצעות סוגי מוות אכזריים אחרים.

מסורת זו התקיימה ללא עוררים זה מאות שנים, והמוני ילדים הושמדו בלא הפרעה. בשבטים קטנים במיוחד כמו הקארה, עם פחות מ-1500 איש סה"כ, מדובר בסכנה ממשית להמשך קיומו של השבט. ארגון ה-OMO CHILD הוקם ע"י Lale Labuko, צעיר משכיל בן שבט הקארה, שאיבד את אחיותיו למינגי, והחליט לפעול למיגור התופעה, ועד אז להציל כמה שיותר ילדים מציפורני האמונות התפלות. הוא חבר לצלם האמריקאי ג'ון רואו שסייע בהשגת מימון מערבי לנושא ויחד הקימו את הארגון ב-2008. עד היום הציל הארגון כ-43 תינוקות וילדי מינגי, והם גדלים ומתחנכים בפנימיית הארגון בעיירה ג'ינקה, שם הם מקבלים טיפול, חינוך ובפועל הופכים לעתודה המשכילה של בני השבטים. בנוסף הגיעה הארגון להישגים אדירים בתחום ההסברה בקרב השבטים, וברובם מוגרה בשנתיים האחרונות התופעה כמעט לגמרי, למעט בכמה כפרים של שבט ההאמר, שעדיין לא בשלים לשינוי כה דרמטי באורחות חייהם. דיווחים של OMO CHILD הם שבשלושת החודשים האחרונים הומתו לפחות 27 ילדי האמר שנתפסו כמינגי. הסיפור המרתק על המינגי ופועלו של ארגון ה-OmoChild.org תועד בשנים האחרונות ע"י ג'ון רואו וצוותו ויצא לאור השנה בסרט התיעודי OMO CHILD - THE RIVER AND THE BUSH , שכולי תקווה שיגיע להקרנות גם בסינמטקים בישראל. מפיקי הסרט אמרו לי שהתכנית שלהם לנסות ולהגיע לפסטיבל הקולנוע הרוחני בסינמטק תל אביב. במרץ 2015 ביקרנו כריס (אשתי) ואני ותיעדנו את שבטי דרום עמק האומו וגם את ילדי ארגון Omo Child וניתן לשמוע את סיפורי השבטים ואת סיפור תופעת המינגי בהרצאתי "אתיופיה הפראית - בעקבות השבטים האבודים של עמק האומו". למטה: צילומים שלי את ילדי המינגי שניצלו, בבית הספר של OMO CHILD. וגם הטריילר של הסרט החדש.

.

פוסטים אחרונים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגים
bottom of page